Alla inlägg under januari 2011

Av Josefine - 31 januari 2011 16:23

 

Mitt nagellack 

Resultatet av det ros negellacket    

Och så lilla mig :) 

Av Josefine - 31 januari 2011 15:58

Hej hej allesammans :)

Idag hade man en skoldag,för första gången på en vecka eftersom man har legat sjuk,och väl där höll jag på att somna av tristess.Börjar dagen med HL-tid som är handledar tid och sedan fortsätter dagen ända fram till språkval där man i mitt fall läser franska.Slutade tjugofem minuter tidigare pågrund av att vår vikarie frågade om vi ville sluta.Men nu sitter man här och grunnar över kvällen.

För jag och Sandra pratade om att gå på öppet hus på ett gymnasium.Det är för vise versa olika saker som vi går dit för men sedan fick jag höra av min mor att vi kanske kunde hälsa på Andrea idag.

Och det skulle ju vara toppen.Men det är bara det att jag vill gå på det öppna huset,delas för att jag vill,dels för att jag har lovat och dels det att jag skulle vilja se hur det har förändrat en viss person.

Så nu velar man här och vissa skulle se svaret som solklart.Andra skulle förstå min sits.Vi väljer ju faktiskt gymnasium och linje den här veckan och jag har inte besökt ett endaste gymnasium.Alltså man får ju säga "skyll dig själv" här för det skulle jag allt förtjäna.Så därför behöver jag gå på de öppna hus som jag vet att jag kan gå på.Men jag vill så gärna träffa min lilla Andrea.

Jag har än så länge bara sett henne på foton och min bror har redan fått träffa henne.Livet är bra orättvist ibland men jag står nästan mer på "Nej tack,jag tror jag går på det öppna huset istället" hållet än "Ja jag följer med och träffar Andrea" hållet.

Dessutom uttryckte min mamma ganska tydligt att det bara var ett kanske  så det är inte ens säkert att vi ska dit heller.Och andra sidan så anser jag att gå på öppet hus är det som jag borde prioritera mest just nu.Åh...Varför ska det alltid krocka med varandra.Det är alltid så att när jag ser fram emot något så ska det alltid krocka med något annat.

Men nu behöver jag inte oroa mig för det eftersom jag fick nyss höra att vi åker imorgon istället.

Härligt härligt,så nu är det No Wories!Men vi ses senare.

Tja!

Av Josefine - 31 januari 2011 08:53

Hej alla underbara läsare :)

Livet kan verkligen överraska en och så kan ens föräldrar.Frågade mamma om Sandra kunde få stanna en natt till och ett svar som "Ja" fick man.Så det har varit en intressant morgon.Väckte en väldigt trött Sandra och sedan åt vi frukost.Nu väntar vi bara att få gå iväg till skolan där vi har massor att ta igen.

Men en annan sak.

Jag gjorde det verkligen.Jag höll mitt nyårslöfte,det är första gången som jag lyckas göra det.

Jag har nämligen lyckats blogga i exakt en hel månad och ja det är jag glad över.Har försökt ända sedan jag startade bloggen,det har gått i några dagar eller veckor men sedan kommer de där dagarna när du inte har tid att blogga.

Men nu ska jag gå,så vi ses.

Tja!

Av Josefine - 30 januari 2011 20:36

Hej :)

Jag hade trott att min söndagskväll skulle upprepa sig och bli till alla andra söndagskvällar.Att jag skulle sitta ensam och uttråkad och klättra på väggarna för att jag skulle sakna min bäste vän ikväll.

Men så är inte nuläget.Istället har hon stannat på middag och jag har lärt mig att de problem som jag har pratat om är ungefär som hennes.Jag ska inte avslöja mer men det finns de  som döljer mer än de visar.

Har tittat på mycket tv idag och nu kanske det blir Wallander,vi får se.Har haft en toppenhelg som dock har varit ganska flippad.

Men ska dra nu,vi ses.

Tja!

Av Josefine - 30 januari 2011 15:54

Haha hej allesammans :)

Min Sandra står och fönar håret och jag har spelat piano.Nu lyssnar man på musik och snart kommer man att få uppleva tomrummet av när ens bäste vän beger sig iväg hemåt.Det blir så tyst,tråkigt och ledsamt att man nästan kryper på väggarna av att man håller på att bli galen.

Ikväll blir det ett till nytt avsnitt med One Tree Hill på femman ikväll,det har jag åtminstone lovat mig själv.Har sett klart den sjunde nu i veckan och nu väntar man bara på att kunna ladda ner den åttonde.

Idag har man bara slappat framför tv:n,fan inte bra alltså jag måste börja röra mer på mig.

Gymmet här kommer jag.Har ingen bra kondis och det måste jag jobba på.Men nog om det eviga tjatet.Hörde av mamma att Andrea kan få komma hem med sin mamma snart och då får vi kanske träffa henne snart.Åh...Det vill jag.

Men nu ska jag umgås lite med min kära och älskade bäste vän,så vi ses.

Tja!

Av Josefine - 29 januari 2011 19:26

Hej hej allesammans :)

Avslutade nyss ett parti monopol med pappa och Sandra.Lyckade få ihop fem hotell medans pappa fick fram till att börja med fem hus på Centrum och Normalmstorg.Men när han gick med på att ge mig en gata tillsammans med trettiotre tusen så gick allt utför för honom.Så han gick i banhrutt och kvar blev Sandra och jag med ganska mycket pengar över.

Men vi beslutade att ge upp alltsammans och gå iväg som oavgjort.Haha...snacka om att han blev utklassad.

Så nu vet jag inte om jag och Sandra ska sticka till en liten närbutik och skaffa något att tugga på kanske.Vi får väl ses.

Ha det bra.

Tja!

Av Josefine - 29 januari 2011 14:53

Tja på er allesammans :)

Igår var man ju väldigt laglig,hehe...Det är jag ju aldrig eftersom jag sitter och laddar ner filmer,serier och musik stup i kvarten.Nåväl igår laddade jag ner Iron Maidens platta "Brave New World" till min iTunes,för att sedan ladda in den på min lilla rosa iPod.

Så nu är min iPod komplett,åtminstone för tillfället.Det kommer nog inte dröja länge innan jag bestämmer mig för att lägga till lite mer musik.Men men det är inget som stör mig.Tvärt om jag finner det väldigt roligt att kunna få in mer och ny musik på min musikspelare.

Det är något utav en magnet i min iPod,för vart jag än går så är hörlurarna i mina öron.De sitter i för jämnan.Man kan nästan säga att min iPod är som min tredje bästa vän.Den finns alltid där för mig när jag behöver den.

Ibland har den dött i skolan och då kan jag inte påstå att jag har sagt så snälla saker till den.

Just nu gör man ingenting egentligen.Åt frukost för ett tags sedan och Sandra sov över,så vi har skrattat nästan hela kvällen.Galen men sjukt rolig kväll.Haha...Vi har så roligt ihop och det märks när vi inte har sett varandra på ett tag.Man märker det på sättet vi umgås,hur vi skrattar mer än vanligt och hur mycket knäppa saker vi gör.

Men nu ska jag dra,ska fixa lite låtar till min mobil och Sandras mobil.

Vi ses senare om inte så...Ja ha det bra.

Tja!

Av Josefine - 28 januari 2011 17:25

Hejsan allesammans :)

Åt middag för en stund sedan,det blev spaghetti med köttfärssås för den som undrar,och nu lyssnar man på musik och önskar för allt i världen att man kunde få träffa Andrea.Jag har bara sett henne på bild men jag vill hållla henne i min famn.Kunna få pussa på hennes nakna panna och hennes lilla,runda nästipp och få se in i hennes ögon.

Ögon som inte vet vad världen är för något.Bara att hon ser den och att hon lever i den.Ja det kan inte vara lätt att vara nyfödd.Världen måste vara så stor i deras ögon.Ibland önskar jag att jag kunde få vara liten igen och bara glömma för en stund.Kunna få mysa och gossa in sig i mammas och pappas famn och bara vara.

Men det var då och nu är nu.

Och om jag ska vara ärlig så trivs jag mycket bättre i nuet.Väntar på att Sandra ska ringa så vi kan träffas.Har inte sett henne på fyra dagar och det märks att man saknar henne.Vi är verkligen som systrar och ibland tror jag tillochmed på ödet.För det var slumpen som gjorde att Sandra och jag träffades den där dagen.

Hur vi aggerar när en person reagerar på ett sätt,de är något som definerar oss.

Hade inte jag aggerat på det sätt som jag gjorde när jag såg Sandra reagera,tja...då hade det kanske inte funnits något systrar i Sandra och Josefine.

Att ha en vän eller en bästa vän är ingenting vi ska ta för givet.Än mindre en bästa vän.

Man kan säga att "jag har en vän".Men hur säkra är vi på att den vännen kommer finnas där för dig när du verkligen behöver den som mest.Därför tar jag aldrig för givet att jag träffade Sandra.Det är något som jag är väldigt tacksam för.Utan henne skulle jag inte vara den jag är idag.Utan henne skulle jag inte vara hel.

Hon är som min andra halva,och jag märker hur jag blir när vi är ifrån varandra.

Så därför vill jag att du ska veta att jag älskar dig som min syster,bästa vän eller vad du nu är för mig.

Jag vet att jag kan lita på dig i vått och tort.I love you och snart kommer vi äga halva London med våran härliga humor.Ringo kommer inte ha en chans att hålla sig borta från dig,tro mig.

Tjaaaaa!

This Is Me!


Jag är en tjej på 16 år och jag startade den här bloggen för att använda den mer som en dagbok men nu har den blivit viktigare för mig än någonsin.Här delar jag med mig av mina starkaste känslor,tankar och drömmar.Släng gärna in en kommentar eller fråga!

Klocka

Frågestund :)

Delta i frågestunden,svarar på alla frågorna imorgon kväll.Alltså måndag 4 april :D

http://browneyedgirl.bloggplatsen.se/2011/04/03/5017023-det-ar-dags-for/

You can ask me anything!

6 besvarade frågor

Voting!

Vad tycker ni om min nya design?
 Cool
 Snygg
 Vacker
 Fin
 Sädär
 Irriterande
 För mörk
 Ful

Calendar

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

My Music

Dagens Bild!

En av mammas lampor i köksfönstret  :) 

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards