Alla inlägg under februari 2011

Av Josefine - 28 februari 2011 21:15

Annie:

Hej,vad är din favoriträtt?


Svar:

Hej!

Jadu,det finns så många men jag måste nog säga det som de flesta säger "Tackos" :)


Julia:

Hur många år är du?

Vad är din favoritfärg?

Har du några djur?

Vad tycker du om din blogg?


Svar:

Jag är en kvinna/tjej i mina bästa år.Haha nej men skämt och sido,jag är 16 år.Blev det idag.

Min favoritfärg har alltid varit rosa eller röd men jag måste nog säga att nu är det mintgrön och svart.Men det ändras lite då och då.

Djur äger jag ej eftersom jag har tagit livet på alla in fiskar.Tycker ärligt talat synd om de såklart men jag kan inte ha pälsdjur för min kära mor är allergisk.Men när jag gick på dagis hade vi faktiskt en katt och det vill jag gärna ha igen.

Vad jag tycker om min blogg? Tja,menar du utseendemässigt eller innehållsmässigt? Jag tycker att utseendemässigt så är den väl helt okej men jag har sätt så mycket finare designer på andra bloggar.Innehållsmässigt så finns det så konstiga inlägg att jag antingen skrattar eller gråter åt de när man tittar tillbaka under månaderna.Men jag tycker om min blogg.Hoppas att du fick de svar du ville ha :)


Linda:

Vad har du fått i födelsedagspresent? Något som du önskar dig?

Vad har du sökt för gymnasium?

Har du sett någon bra film,typ nyss?

Favoserie?

Vad ska du göra i sommar?


Svar:

I födelsedagspresent har jag fått mest pengar och ett presentkort på H&M,en plattång och en cool biografi om Kiss av min älskade bäste vän Sandra.

Ja jag fick det som jag önskade mig och det kunde inte ha varit bättre.

Jag har sökt till ett gymnasium som båda mina bröder ha gått på.Tror att det kommer bli ganska bra.

Ja jag såg en jättebra film för några timmar sedan.Disturbia,lite obehaglig men en otroligt bra film.

Jag har tre favvoserier.One Tree Hill,The O.C och The Vampire Diaries samt Vänner och lite andra serier.

I sommar vet jag inte vad jag kommer att göra men jag ska i alla fall,vare sig jag får eller inte,i väg på Peace and Love Festival i Borlänge.Ska kankse försöka hitta ett sommarjobb också till Londonresan.

Hoppas att du fick de svar du ville få.Kram på dig :)


Fieesen:

Hur kom du på bloggens namn?


 

Svar:

Ja det är en bra fråga.Det finns ett band som heter Creed,kanske vet du vilka det är om inte så finns de på Spotify,och ett tag blev jag väldigt tagen av deras låt "One Last Breath" Den framkallar en speciell känsla som inte går att beskriva men jag känner mig fri och som att jag vet vad jag vill här i livet när jag lyssnar på den.Ja,kanske låter det löjligt men för mig betyder den styrka och frihet så jag tänkte att den passade som bloggnamn eftersom min blogg står för styrka och firhet enligt mig.Jag känner mig starkare när jag kan få ut mina ord här än när jag inte kan få ut de till andra personer.Och efetrsom att ag kan skriva om vad jag vill och hur jag vill så känner jag frihet.Så lyssna gärna på den låten med Creed så kanske du också får den där härliga känslan.

Hoppas du fick ett bra svar på din fråga.


Frida:

Hur mycket kostade din kamera?


Svar:

Ja bra fråga och lustigt nog så vet jag inte riktigt eftersom jag fick den i julklapp.Men när jag tittade på internet så kostade den runt 5000,kanske lite mindre,men det var rabatt på den så mellan 3500 till 4500.Har ingen aning men jag är väldigt glad för den och det är ju det viktigaste.

Hoppas att du fick ett bra svar :)


Tack för alla bra frågor.Kommentera,fråga och skriv gärna i gästboken när ni har hälsat på här.Det är inget måste men det är roligt att höra vad ni tycker.Gästbokenn hittar ni nästan längst ner i menyspalten.

Ha det bra allesammans och hoppas att ni fick bra svar.Vi ses imorgon.

Tja!

Av Josefine - 28 februari 2011 20:15

blev lite småkladdiga och det kom lite utanför.Brukar inte vara så jätteslarviga men jag är väldigt darrhänt och det är pga av min medicin.Jovisst skyll på den va! Okej det är delvis det och för att jag inte är världsbäst på att måla med vänster hand.Men här får ni resultatet.

Tja!


Använde mig av Trind och HM:s egna!

      

Torr hud,inte roligt måste smörja in mina händer!

Av Josefine - 28 februari 2011 14:02

ja snälla fråga på.Passa på,ni har bara idag på er att fråga såhär mycket och få alla svar som ni vill ha.Kom igen nu,våga fråga.Jag blir inte sur vad ni än frågar.Om ni går in och läser detta,fråga då istället för att bara gå vidare till nästa bloggg.

Så fråga,fråga.Ja vill veta vad ni undrar.

Ha det bra allesammans och ha en fortsatt trevlig dag.

Tja! :)

Av Josefine - 28 februari 2011 07:29

ska jag ha idag.

Ni kan fråga mig exakt vad som helst och jag ska göra mitt bästa för att ge er de svar ni vill ha.Det kommer gå till såhär att ni skriver en kommentar på precis vilket inlägg som helst.Jag svarar då på frågorna i ett nytt inlägg där jag också skriver vem frågorna är ifrån.Det är så simpelt som det kan bli.

Men kom ihåg att det blir ingen frågestund utan frågor så det är ni som avgör hur det kommer bli.

Ser fram emot vad som finns i era tankar.Kom ihåg att det håller bara på idag.Så passa på och våga fråga.Jag är inte farlig och jag blir inte sur vad ni än frågar.

Ha det bra.

Tja!

Av Josefine - 28 februari 2011 07:07

Jamen se där,så var det 28 februari och 16 år blir man idag då.Känner egentligen ingen skillnad men i år kommer det att ske förändringar.Jag får söka jobb,som är ett måste,och jag får sätta mig bakom ratten i en bil.Hur coolt är inte det?

Tja,det beror på.Men innan det måste jag skaffa ett körkortstillstånd.Hur som helst så har mamma och min storebror samt några på facebook grattat mig.Pappa lär nog gratta mig när han kommer hem och det lär säkert ringa en del på telefonen.

Hahaha,det låter som att jag förväntar mig hur många gratulationer som helst men så är inte faller.Okej,nu ska jag vara tyst innan jag tabbar mig.Jag gissar bara.Bilder kommer att komma upp någon gång på bloggen idag,vet inte exakt när men de kommer.Dock vet jag inte hur många det är men det återstår att se.Nåväl,ska ta och göra lite andra saker.

Men vi ses väl senare skulle jag anta.Ha en trevlig och bra dag.

Tja!

PS! Vad tycker ni om min nya header?

Av Josefine - 27 februari 2011 21:36

har det varit idag.Hade fest/kalas för mig och min bror nu ikväll eftersom jag fyller år imorgon och han fyllde år för en vecka sedan.Vi brukar slå ihop våra födelsedagar för att de ligger så nära in på varandra.Ja,vad tiden har gått fort det måstedu väl ändå hålla med om.Tycker att det känns som igår som jag blev femton och att det inte var länge sedan som jag började åttan.Åh Det väcker så mycket minnen men jag tror att hur mycket vi vill komma över de så finns de alltid där.Påminner oss om hur våra val definerar oss.Imorgon blir man 16 år,det ska blir rätt skönt att veta att i år så går man ut grundskolan för gott,sedan är det bara tre år kvar att genomlida på gymnasiet.Efter det väntar London och då slipper jag Sverige för ett tag,vem vet kanske för gott!

Ja,jag vet.Hur kan jag säga det innan jag ens har kommit dit men faktum är att jag vill lämna Sverige.Jag vill glömma allt som finns här och starta om på nytt.Få en helt ny start på allt och bara få vara mig själv.

Kanske återvänder jag efter några år eller så stannar jag i London för alltid men skaffar som ett fritidshus i Sverige.Samtidigt vet jag att jag kommer sakna min familj men borde jag inte tänka på mina drömmar i första hand eller? Nåväl det blir väl som det blir och ärligt talat kan jag inte säga något om att stanna i London förrän jag faktiskt kommer dit.Okej nu är detta inlägg intrasslat på något helt annat.Fick jättefina presenter och min bäste vän gav mig en jättebra present vill jag lova.En biografi om Kiss,älskar Kiss.De är coola.Började läsa på boken och den verkade intressant så jag ska fortsätta läsa den nu tänkte jag.Läser på engelska så jag får verkligen träna på engelskan och det är ju jättebra,så det diggar jag.

Men nu ska jag dra,vi ses allesammans och ha en fortsatt trevlig kväll.

Tja!

Av Josefine - 26 februari 2011 12:48

Tisdags:

 

Love you best friend!

   

Hahaha Sandra fick låna mina fula gubbskor som hon kallar de för.


Torsdags:

   

Det är en riktig dålig fotograf men man ska ju bjuda på sig själv :) Tagen i skolan

      

Plugg...

   

...och mera plugg! 

Av Josefine - 25 februari 2011 07:49

I'm in love!

Det kan man ju lugnt säga att jag är.Älskar fredagar och jag älskar fredagar ännu mer nu eftersom v går in på sportlovet.Men det bästa med sportlovet är inte att ha lov,eller ja det är det med men inte just nu.Det bästa är att man fyller 16 och kan äntligen söka ett jobb.Fy f*n vad skönt att äntligen kunna få sig ett jobb och spara ihop till Londonresan.Den resan kommer att vara höjdpunkten av hela studenten.

Ska strax till skolan men tyckte att jag behvde slänga in ett litet inlägg.Så vad ska ni göra idag då? Har ni något planerat?

Själv vet jag inte vad vi ska göra,vi får väl se men nu måste jag dra.Vi ses senare allesammans :)

Tja!

PS! Ha en bra dag :)

This Is Me!


Jag är en tjej på 16 år och jag startade den här bloggen för att använda den mer som en dagbok men nu har den blivit viktigare för mig än någonsin.Här delar jag med mig av mina starkaste känslor,tankar och drömmar.Släng gärna in en kommentar eller fråga!

Klocka

Frågestund :)

Delta i frågestunden,svarar på alla frågorna imorgon kväll.Alltså måndag 4 april :D

http://browneyedgirl.bloggplatsen.se/2011/04/03/5017023-det-ar-dags-for/

You can ask me anything!

6 besvarade frågor

Voting!

Vad tycker ni om min nya design?
 Cool
 Snygg
 Vacker
 Fin
 Sädär
 Irriterande
 För mörk
 Ful

Calendar

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

My Music

Dagens Bild!

En av mammas lampor i köksfönstret  :) 

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards